Een fietstochtje en drie slangen - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Lisa & Nienke - WaarBenJij.nu Een fietstochtje en drie slangen - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Lisa & Nienke - WaarBenJij.nu

Een fietstochtje en drie slangen

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Lisa & Nienke

20 April 2014 | Litouwen, Klaipėda

In Sigulda stapten we op trein naar Riga om daar de bus naar Klaipeda, Litouwen te nemen. Deze keer stapten wij in een minibus (20 zitplaatsen). De bus startte alsmaar niet, dus wij vertrokken iets later uit Riga. Op weg naar Litouwen, weer een nieuw land. Onderweg richting Klaipeda wordt er veel uit raam gestaard, nagedacht en gepraat. Een ding is zeker, wij gaan zeker nog eens naar Letland. Prachtig natuur en vriendelijke mensen (niet allemaal!)

Voor we het weten, krijgen wij een smsje met 'Welkom in Litouwen blabla', dat was wel even een WTF! momentje voor ons. Wij hebben nergens een bordje gezien met 'Lietuva', waarschijnlijk waren we te druk met geinen over knappe mannen met blauwe ogen, die wij helaas bijna nooit spotten. Na nog twee uur over hobbel(snel)wegen waren wij dan eindelijk in Klaipeda. "Het beloofde land", het zou een prachtige plek zijn. Prachtige duinen en bossen volgens Lonely Planet. Uit ervaring weten wij dat Lonely Planet niet altijd juist is, gezien de gesloten sauna's in Sigulda. Wij waren daarom benieuwd hoe hoog het waarheidsgehalte deze keer was.
Zoeken naar hostel was heel snel over, hostel ligt nog geen 50 meter van de busstation, waar wij arriveerden, af. Snel naar bed gegaan.

De volgende dag hebben wij Klaipeda bekeken, een kleine stadje met aantal bezienswaardigheden. Niet echt bijzonder eigenlijk. Dus hebben wij gisteren fietsen gehuurd en zijn wij richting Palanga gefietst. Ken je de grap van twee meisjes die met fiets naar Palanga gingen? Nou die meiden kwamen nooit in Palanga aan!
Wij kwamen onderweg namelijk een zijweggetje tegen richting het strand, dat weggetje hebben wij genomen.
Beste keuze ooit, wij hebben heerlijk op strand gelegen en stenen gezocht (Nienke), stenen gegooid (allebei) en foto's gemaakt (Nienke) en van uitzicht genoten (Lisa).
Terugkomend op de titel, wij fietsten door een prachtig naaldbos, het rook heerlijk!! Daar heb ik (Nienke) aaaahhrtgggg drie slangen gezien, voor het eerst in mijn leven zag ik een slang in het wild. Het waren ook meteen twee slangen tegelijk, die flink bewogen. Ik zweer dat ze allebei minimaal 60 cm lang waren. En later kwam ik weer een slang tegen, een minislangetje deze keer. Het was wel cool, maar nu heb ik een probleem als ik moet plassen ergens in dat bos. Veel te eng, wat als er een slang in m'n kont bijt.

Vandaag namen wij de ferry naar Smiltyne, dat ligt op een schiereiland die begint in Rusland (Kaliningrad) en doorloopt tot halverwege Litouwen. 10 minuutjes varen en wij waren al aan de overkant, waar wij het eiland zijn overgestoken te voet, ongeveer 15-30 minuten lopen. Door, alweer, een prachtig en lekkerruikende naaldbos naar het strand. WOWWWW, prachtig! Het zonnetje scheen ook zo lekker, het was vandaag wel 23 graden hier.

Nu zijn wij niet zo wit meer en het leven is goed!!!

• 20 April 2014 - 21:43

Sofie:

Ontzettend leuk om al die verhalen te lezen! Ga zo door :D Bedankt Nien, voor het visualiseren van het bos, een slang en een meid ^^

• 22 April 2014 - 22:23

Hilda Hinderks:

hilarisch, als je geen beelddenker bent, word je het wel. Vooral een slang aan je kont... Haha je ziet het gewoon voor je en ik kan je verzekeren... Ik zou dat ook niet willen