Hello Hello Hello - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Lisa & Nienke - WaarBenJij.nu Hello Hello Hello - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Lisa & Nienke - WaarBenJij.nu

Hello Hello Hello

Door: Lisa & Nienke

Blijf op de hoogte en volg Lisa & Nienke

01 Juni 2014 | Jordanië, Petra

Vandaag zijn wij na een zeer dure reis per taxi aangekomen in Wadi Musa (een dorpje naast Petra). Wij hebben nog niet echt veel te vertellen over Jordanie, wel dat wij overmatig veel (ongewenst) aandacht krijgen van mannen hier.

Na Tel Aviv zijn wij naar Jeruzalem geweest, een mooie smeltkroes van allerlei culturen en religies bij elkaar. Heel erg mooi om te zien. Uit Jeruzalem hebben wij twee dagtrips gemaakt. Een naar 'West bank' in Palestina. Een snelle en indrukwekkende trip hebben wij gemaakt, van een baptisme kerk naar Jericho, Ramallah, graftombe van Yasser Arafat en Bethlehem om daarna weer terug naar Jeruzalem te gaan.
Jericho is de oudste 'stad' ooit, 8000 jaar voor christus is het ontstaan en tegenwoordig staat er niet veel meer dan wat funderingen. Wel beetje teleurstellend. De graftombe van Yasser Arafat was heel erg indrukwekkend, het was een marmeren rechthoek in een stralend wit gebouw die weer op een gigantisch terrein stond, alles was van wit marmer (of iets soortgelijks).
Bethlehem was heel erg bijzonder, ten eerste omdat er een gigantische muur staat die Palestina van Israel scheidt. Muur van 6 meter hoog minimaal, met wachttorens. Er stonden allemaal tekeningen/leuzen erop gespoten met graffiti. Sommige uitspraken maakten wel hoop indruk.
Ten tweede, natuurlijk omdat Jezus naar is geboren. Wij zijn naar zijn geboorteplaats gegaan, er staat nu een kerk (of 3) erop geplaatst. Wij kregen maar 2 seconden de tijd om de plek te bekijken en toen mochten wij weer oprotten omdat er nog massa's mensen het wilden bekijken.

De andere trip ging naar de Dode zee. Dat was een hele bijzondere ervaring, natuurlijk hadden wij er al veel over gehoord. Nu was het echt! Je blijft ECHT drijven! Fantastisch. Wij hebben ook een moddermasker genomen met modder die wij direct uit de zee haalden (het meurde wel enorm.)

Na Jeruzalem naar Eilat gegaan, beetje een tegenvaller. Erg toeristisch en een vliegveld MIDDEN in stad. Wel hebben wij lekker gezwommen en gesnorkeld daar. Wij hebben fantastische vissen en koraal gezien, dat was wel heel erg leuk! Wij waren vooral naar Eilat gegaan om praktische redenen, de grens naar Jordanie ligt aan Eilat en je kan daar visum krijgen. (Er zijn 3 grensposten van Israel naar Jordanie, aan twee van deze posten kun je visum krijgen.)
Nu zitten we dus hier en hopen wij heerlijk te genieten van Jordanie de komende 2 weken.

• 03 Juni 2014 - 16:50

Maris:

Aaah lekkerrrr!!!! Jordanie is zooo moooi! Geniet, geniet..en succes met de bedoeienen in Petra..hehehe